Powstanie centrum przesiadkowego Opole Wschodnie to jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych planowanych przez miasto. Jej owocem będzie kompletna zmiana układu komunikacyjnego w rejonie skrzyżowania ulicy Oleskiej z Batalionów Chłopskich oraz Bohaterów Monte Cassino.

Przewiduje powstanie tunelu pod i estakady nad ul. Oleską, a także wykonanie drugiego przebicia w nasypie kolejowym, które umożliwi połączenie ulicy Katowickiej z Rataja. W miejscu wyburzonej stacji paliw ma powstać niewielki dworzec autobusowy. Szacunkowa wartość inwestycji to około 150 milionów złotych.

Inwestycja budzi jednak kontrowersje, bowiem na jej potrzeby do wycinki przeznaczono ponad 1200 drzew oraz 2,5 tys. metrów kwadratowych krzewów. Znaczna część roślinności została już usunięta.

Ekolodzy: To istotna różnica

Stowarzyszenie Technologii Ekologicznych „Silesia” od dłuższego czasu przekonuje, że urząd miasta nie ma podstaw do tego, by realizować centrum przesiadkowe przy stacji Opole Wschodnie. Jednym z głównych zarzutów ekologów jest fakt, że obszar inwestycji ujęty w decyzji środowiskowej wydanej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w dniu 2 grudnia 2016 roku jest mniejszy od tego, który znalazł się we wniosku do wojewody o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (w skrócie ZRID).

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej