Nowe osiedla pod Opolem. Na jedno mieszkanie deweloper musi wybudować półtora miejsca parkingowego. Stawia dwa i promuje osiedle jako "wygodne dla ciebie i twoich gości". Podróż komunikacją publiczną jest mniej atrakcyjna, więc korki rosną.
Na parking przy zoo w Opolu zajeżdżają już autobusy nowej linii MZK w Opolu nr 30. Mieszkańcy krytykują jednak zarówno jej krótki przebieg, jak i "dziurawy" rozkład jazdy. W weekend, gdy turyści tłumnie przyjeżdżają obejrzeć lwy czy nowe akwarium, linia nie kursuje.
Oficjalnie obiekt nosi nazwę centrum przesiadkowego Opole-Południe, a sama inwestycja otrzymała finansowanie z Rządowego Programu Polski Ład. Tyle, że do centrum przesiadkowego Opole Południe dojedziemy i wyjedziemy tylko własnym samochodem.
Kiedy dojedziemy autobusem do zoo w Opolu? Pod koniec kwietnia otwarto centrum przesiadkowe Opole-Południe. Po pierwszym miesiącu funkcjonowania, przy ul. Krapkowickiej wciąż nie ma możliwości przesiadki do autobusów MZK.
Przy ul. Krapkowickiej powstał nowy przystanek autobusu, który ma przywozić i odbierać pasażerów, którzy wybrali się do opolskiego zoo czy na plac zabaw na wyspie Bolko. Wciąż jednak nie wiadomo, jaka linia MZK zostanie tam skierowana.
Miejski Zakład Komunikacji w Opolu na czas Świąt Wielkanocnych przygotował nowy rozkład jazdy. Zmiany w kursowaniu autobusów zostaną wprowadzone już w Wielki Czwartek.
Pod informacją o koncepcji przebudowy ulicy Ozimskiej posypała się lawina komentarzy poirytowanych kierowców. Zamiast zwężenia ulicy postulują jej poszerzenie i jeszcze więcej miejsc parkingowych. "To wprowadzi jeszcze większy ruch w centrum. Dlatego właśnie proponujemy, by go rozładować i ułatwić korzystanie w centrum z rowerów i autobusów" - komentują władze miasta.
Z wybranych dzielnic Opola, na miejskiego sylwestra pod Stegu Arena dojedziemy komunikacją nocną MZK, a pierwszy pojazd pojawi się na przystanku już przed godz. 20. Jeśli jednak spóźnimy się na autobus, to może się zdarzyć, że na kolejny kurs przyjdzie nam czekać na przystanku nawet godzinę.
W okresie świątecznym autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Opolu będą kursowały zgodnie ze zmienionym rozkładem jazdy. Pierwsze modyfikacje zostaną wprowadzone w Wigilię (24.12).
Reprezentacyjny deptak przy ul. Krakowskiej został gruntownie przebudowany pięć lat temu. Teraz miasto zapowiada, że z własnych środków podejmie się remontu pokruszonych płytek. Z kolei w ramach gwarancji wykonawca wymieni zepsute iluminacje.
Od dwóch miesięcy w Opolu znów kursują linie nocne MZK. Liczba korzystających z nich pasażerów pozostaje jednak na tym samym poziomie, co w ubiegłym roku. Dlaczego zainteresowanie autobusami nocnymi wciąż jest niezadowalające?
Nawet kilometr piechotą muszą przejść mieszkańcy nowego osiedla OTBS, jeśli zdecydują się lub będą zmuszeni skorzystać z autobusu MZK. Ratusz informuje, że przystanek wkrótce powstanie i zapewnia: "Pracujemy również nad lepszym skomunikowaniem tej części miasta autobusami MZK".
Za pomocą aplikacji Opole plus można kupić bilet do opolskich obiektów sportu i rekreacji, zapłacić za parking czy umówić wizytę u lekarza POZ w przychodni zdrowia. Sprawdziliśmy, jak wygląda proces logowania i opłat w ramach nowej, miejskiej aplikacji.
Pierwsza partia nowych autobusów elektrycznych przyjechała dziś do zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Opolu. Trzy pojazdy zostały dostarczone przez firmę Solaris.
Od ponad miesiąca w Opolu funkcjonuje nowa linia przyspieszona MZK, która łączy ze sobą największe osiedla. Przewoźnik ocenia, że pierwsze tygodnie były obiecujące. Wśród samych mieszkańców Opola zdania są podzielone.
Od września po Opolu kursować będzie nowa, szybka linia MZK nr 1. Ratusz wznawia też kursowanie linii nocnych N1 i N2, których trasa przebiegać będzie przez największe osiedle - Armii Krajowej. Cena biletu wzrośnie w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Nowa ładowarka będzie zasilała autobusy, które przyjadą do Opola jeszcze w tym roku. Kursować będą na liniach: 5, 9 i 13.
- To będzie szybkie połączenie dwóch części miasta, bez krążenia po centrum - zapowiada radny Jacek Kasprzyk z klubu radnych Arkadiusza Wiśniewskiego. "Standardowo północ i południe Opola pominięte" - komentują mieszkańcy.
W styczniu z siatki opolskich połączeń usunięto pięć linii nocnych. "Mamy nadzieję, że to sytuacja przejściowa" - pisze ratusz. Ale już dziś MZK przegrywa z kretesem z Uberem czy Boltem.
- Za nami 2022 r. Był to dla nas czas zmian, wielu nowości, a także wyzwań związanych z dbaniem o komfort przejazdu na liniach MZK - pisze przewoźnik. W sieci już ponad 600 osób podpisało apel ws. przywrócenia nocnych linii autobusowych w Opolu.
Miasto zawiesiło linie nocne MZK, ponieważ "pasażerowie rzadko z nich korzystają, a ich utrzymanie generuje wysokie koszty" - argumentowano. Jak wygląda frekwencja w autobusach pozostałych linii komunikacji miejskiej w Opolu?
W sieci zawrzało po informacji o zawieszeniu autobusów nocnych i innych cięciach w komunikacji zbiorowej. To kolejna, negatywna wiadomość dla pasażerów, którzy od stycznia zapłacą też więcej za bilety. "Właśnie tak dobijano PKS-y i koleje regionalne" - piszą rozgoryczeni mieszkańcy Opola.
MZK wprowadza zmiany w kursowaniu autobusów od stycznia 2023 roku. Szukając oszczędności, spółka wraz z urzędem miasta uznała, że zawiesi kursowanie wszystkich linii nocnych i zmniejszy częstotliwość kursowania autobusów na liniach 11 i 14.
Od dziś w Centrum Usług Publicznych petentów przyjmuje Drugi Urząd Skarbowy w Opolu. Budynków nie obsługuje jeszcze MZK, dlatego urzędnicy sugerują, by jadąc z dworca autobusem, wysiąść np. pod siedzibą WiK, przy Opolu Wschodnim.
1 listopada, oprócz standardowo kursujących autobusów, do obsługi cmentarza uruchomione zostaną linie specjalne. Tego dnia łącznie 669 kursów będzie dojeżdżało i wyjeżdżało z przystanku przy ul. Cmentarnej.
Firma Trako sprawdziła, ile czasu potrzeba, by z różnych dzielnic Opola dotrzeć do Dworca Głównego lub pod CH Solaris. Jak się okazało, na niektórych trasach podróż samochodem jest nawet trzy razy krótsza niż autobusem MZK.
Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu otworzył dziś koperty z ofertami na dostawę ośmiu nowych autobusów elektrycznych. Na zakup pojazdów miasto przewidziało ponad 34 mln zł.
MZK Opole ogłosiło przetarg na dostawę 8 nowych elektrobusów, 4 ładowarek plug-in do zajezdni oraz jednej stacji szybkiego ładowania metodą odwróconego pantografu.
Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu kampanię związaną z poszukiwaniem kierowców do pracy rozpoczął w połowie maja. Udało się zatrudnić cztery osoby, brakuje jeszcze około 20.
Tuż przy kampusie Politechniki Opolskiej budowana jest szybka ładowarka pantografowa, która będzie zasilać miejskie autobusy elektryczne w ciągu dnia.
Dzięki pieniądzom z Unii Europejskiej w Opolu udało się nie tylko odnowić flotę autobusową i zakupić pierwsze elektrobusy, ale też stworzyć nowy system biletowy.
Czeskie autobusy elektryczne wożą już pasażerów w Nysie. Na kilka miesięcy rodzime solarisy pojawią się w Opolu, a flotę w Kędzierzynie-Koźlu zasilą pojazdy niemieckiej marki Man. - U nas się to sprawdziło. Pasażerowie są zadowoleni - mówi prezes MZK Nysa.
Zmieniły się decyzje co do powrotu dzieci do szkół, zmienił się rozkład MZK. Pandemia dalej reguluje życie miasta.
Dziesiątka nie będzie już jeździła do Brynicy, a jej trasa ma się kończyć w dzielnicy Świerkle.
W sobotę, 16 października od godziny 12 wszyscy opolanie będą mogli wziąć udział w święcie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. W programie m.in. zwiedzanie zajezdni, poznanie tajników pracy dyspozytora i kierowcy czy też sterowanie holownikiem.
Autobusy MZK Opole. Miasto zachęca mieszkańców do przesiadania się z własnych samochodów do komunikacji zbiorowej. Problem w tym, że pasażerowie MZK stoją w tych samych korkach, co kierowcy osobówek. Jedni i drudzy na przejechanie 700 metrów w centrum Opola potrzebują ponad dziesięć minut.
Do tej pory elektroniczną kartę biletową można było kupić w internecie lub w kasach MZK. Od kilku dni można także w jednej z drogerii w Opolu. I takich miejsc będzie wkrótce więcej.
W maju przyszłego roku tabor Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego uzupełni pięć nowych elektrycznych autobusów. Ratusz zapowiada, że to nie koniec takich zakupów.
Autobusy elektryczne w Opolu. Urząd miasta rozstrzygnął przetarg na dostawę pierwszych 5 pojazdów, wybierając ofertę firmy Solaris Bus & Coach. Pojazdy będą obsługiwać linię nr 25.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.