Pochodzący z Olesna Dariusz Rodewald jest pierwszym Polakiem, który zwyciężył Rajd Dakar. Holenderski kierowca Gerard de Rooy, belgijski nawigator Tom Colosoul i Rodewald polski mechanik, wygrali klasyfikację generalną ciężarówek
REKLAMA
1 z 8
Poszło lepiej niż myśleli
?Poszło lepiej, niż się spodziewaliśmy, bo wszystkie nasze samochody dojechały do mety i to z naprawdę dobrymi czasami. Wystarczy powiedzieć, że zajęliśmy dwa pierwsze miejsca? - mówi Rodewald
2 z 8
To nie był przypadek
Zwycięstwo nie było przypadkowe. ?W naszym teamie na Dakar 2012 wystartowało pięć samochodów rajdowych, do tego sześć ciężarówek serwisowych i dwa jeepy, to jest siła. Założenie było takie, że trzy auta walczą o najlepszy wynik, a dwa pozostałe w razie czego pomagają na trasie, zanim dojedzie właściwa ciężarówka serwisowa?.
3 z 8
Nie mogli w to uwierzyć
?Kiedy wygraliśmy jakoś to do nas nie docierało. Przekroczyliśmy metę, zobaczyliśmy kamery, tłumy ludzi ? wszyscy się cieszyli, a my nie mogliśmy w to uwierzyć. Siedzieliśmy jeszcze z dwie minuty w ciszy w kabinie, bo trzeba było się z tym oswoić. Dopiero później zaczęliśmy świętowanie?
4 z 8
Co to byli za fani?!
?Takich fanów jak na Dakarze nie ma nigdzie na świecie, to są prawdziwi fanatycy. W ostatnim dniu, kiedy już po podium odwiozłem auto na parking i musiałem wracać przez tłum ludzi, szło ze mną czterech ochroniarzy, a i tak myślałem, że mnie rozbiorą. Wszyscy chcieli mnie dotknąć, takiego czegoś się nie spotyka.?
5 z 8
Płaska trasa jest nudna
?Pustynia, sypki piasek i wydmy - to jest prawdziwy Dakar! Płaska trasa jest nudna, my najbardziej lubimy właśnie te najtrudniejsze odcinki, to jest najlepsze.?
6 z 8
Zamyka się oczy i daje gaz
?Dakar jest wyjątkowy, kibice, zainteresowanie, prestiż, liczba startujących, a zwłaszcza trasa. Momentami myślisz ?tędy nie da się przejechać? wtedy zamyka się oczy i po prostu daje gaz.?
7 z 8
Po co mechanik?
Wbrew pozorom mechanik - poza ewentualnymi naprawami - ma na trasie ma sporo innej pracy. ? Steruję systemem ciśnienia opon, w zależności od nawierzchni, i sprawdzam wszystkie liczniki, np. ciśnienia oleju czy grzania silnika, nadzoruję też specjalny system kamer pod samochodem, który pozwala sprawdzać na bieżąco wszystkie podzespoły.?
8 z 8
Koncentracja to podstawa
?Na trasie trzeba być cały czas skoncentrowanym. W tak ekstremalnych warunkach wystarczy pozornie niegroźna, najmniejsza awaria i można zapłacić silnikiem, a chwila nieuwagi może skończyć się wypadkiem.?
Wszystkie komentarze