Wrocław
wroclaw.pl
Wrocławski Park Kulturowy ma ponad 200 ha. Przepisy zakazujące min. wieszania na budynkach reklam i handlu w stolicy Dolnego Śląska zaczęły obowiązywać od 23 kwietnia. Urzędnicy magistratu i Straż Miejska policzyli, że nielegalne reklamy zlokalizowane są w 150 punktach Parku. - 33 z nich już udało się zdjąć - informuje Waldemar Forysiak, naczelnik oddziału I Straży Miejskiej we Wrocławiu. Nie kryje, że funkcjonariusze nazywają je "szmatoreklamami", które wisiały m.in. przy ul. Świdnickiej i Szewskiej na balkonach, elewacjach i w oknach sklepów. W tych przypadkach zadziałała "metoda perswazji", co oznacza, że ich właściciele po wizycie mundurowych od razu rezygnowali z takiej właśnie promocji swoich działalności.
wroclaw.pl
Pod ostrzałem strażników są też "migające reklamy" lombardów, kantorów, sklepów i kawiarni zlokalizowanych m.in. na pl. Solnym, Jana Pawła II, ul. Ruskiej, Oławskiej, św. Antoniego i w Rynku. Wszczęto wobec nich 18 postępowań. To jednak nie koniec, bo funkcjonariusze również interweniują w przypadkach rowerów reklam, i samochodów - reklam. Największym jednak problemem jest handel, m.in. truskawkami, zwłaszcza w okolicach pl. Dominikańskiego - Przejścia Winogronowego. Strażnicy wystawili prawie 40 mandatów w wysokości 5200 zł. Skierowano w tej sprawie także cztery wnioski do sądu.
Wszystkie komentarze