Firma rodzinna, czyli jaka?
- Mamy 90 różnych definicji firm rodzinnych, co bardzo komplikuje mówienie o nich - tłumaczy prof. Andrzej Blikle, prezes Inicjatywy Firm Rodzinnych, matematyk i właściciel znanej cukierni A. Blikle.
- Ja posługuję się definicją najbardziej ogólną, zgodnie z którą za rodzinną uznać można firmę, w której rodzina albo sprawuje zarząd, albo ma decydujący wpływ na wybór zarządu - zaznacza profesor.
Zdaniem profesora Blikle tym, co daje znaczącą przewagę firmom rodzinnym nad pozostałymi jest oparcie swojej działalności na pewnym kodeksie wartości.
- Oparcie działalności firmy na wartościach godnościowych to najsilniejsza motywacja do skutecznego działania. W przypadku firm rodzinnych ważne jest także to, że ten kodeks jest naturalnie wypracowany, często przez poprzednie pokolenia. Firmy nierodzinne też czasami mają swój kodeks, jednak wtedy jest on tworzony przez agencje PR - mówi Blikle.
Wszystkie komentarze