Wiktor Balcer, specjalista ds. PR, doktorant UO.
1. Festiwal - zdecydowany numer jeden. Marka z długoletnią tradycją, która dzięki telewizji umacnia się każdego roku. Dodatkowo ważne jest, że w oficjalnej nazwie imprezy jest nazwa miasta, co wzmacnia rozpoznawalność i nie pozwala zapomnieć o Opolu.
2. Michał Bajor - aktor i piosenkarz pochodzący z Opola, który jest znany w całym kraju. Co ważne, utożsamia się on z regionem z którego pochodzi. Artysta o ugruntowanej i mocnej pozycji na rynku.
3. Zamek w Mosznej - dość niecodzienna budowla w krajobrazie nie tylko Opolszczyzny. Robi na przyjezdnych niesamowite wrażenie. Nie bez podstawy niektórzy muzycy wybierają Mosznę na plany zdjęciowe swoich teledysków.
4. Sławomir Szmal - Nie ma co prawda marketingowego potencjału np. Agnieszki Radwańskiej, która promowała Kraków, ale Szmal jest kapitanem reprezentacji, która za chwilę będzie grała w Mistrzostwach Europy rozgrywanych w Polsce. Pojawia się w programach rozrywkowych, jest zawodnikiem doświadczonym, rozpoznawalnym i utytułowanym.
5. Jerzy Grotowski - mówiąc żargonem to trochę marka premium. Grotowski jest uważany na świecie za jednego z największych reżyserów teatralnych i można wokół tego budować ciekawe inicjatywy podnoszące atrakcyjność miasta i regionu. Tak jak to się dzieje np. w Krakowie z Cricoteką.
Wszystkie komentarze