Ścisłe centrum bez reklam
Najważniejszym założeniem uchwały jest podzielenie Opola na pięć stref. Najbardziej restrykcyjna będzie strefa A. To część miasta, która ma być dosłownie wyczyszczona z reklam, przede wszystkim tych na elewacjach. Według zapisów, będzie to obszar ograniczony ulicami: Reymonta, Żeromskiego, Placem Kopernika, fragmentem ul. Sienkiewicza, Kominka i Konopnickiej. W granicach tej strefy znajdzie się też wyspa Pasieka, wyspa Bolko a także teren dworca kolejowego.
W tej lokalizacji dopuszczone zostały tylko szyldy a także reklamy naklejane lub malowane na witrynach (do 20 proc. powierzchni). Uchwała dopuszcza też instalację słupów ogłoszeniowo-reklamowych i reklam na remontowanych budynkach, które będą mogły zajmować do 30 proc. siatki budowlanej, ale nie będą mogły wisieć dłużej niż rok.
Sama konstrukcja tablic reklamowych i urządzeń reklamowych powinna być w odcieniach naturalnych barw drewna i metali, szarości, bieli, czerni, beżu i/lub brązu. W strefie A ujednolicono też kolorystykę (brązowe z żółtym paskiem) i konstrukcję tablic adresowych, kierunkowych, informacyjnych i turystycznych.
Wszystkie komentarze