Wariant I
W tym przypadku studenci zaproponowali, by na jednokierunkowej ul. Kościuszki wymalować kontrapas do jazdy pod prąd. Z takiego rozwiązania korzystaliby cykliści jadący w stronę centrum, natomiast rowerzyści jadący w przeciwnym kierunku poruszaliby się jezdnią.
Kontrapas znajdowałby się pomiędzy pasem ruchu samochodów a zaparkowanym samochodami.
brak konfliktu z pieszymi;
lepsza widoczność rowerzysta-kierowca na
skrzyżowaniach niż w przypadku drogi
dla rowerów prowadzonej w oddaleniu
od jezdni;
forma uspokajania ruchu.
Zaletą tego rozwiązania jest brak konfliktu z pieszymi a także lepsza widoczność rowerzysta- kierowca. Takie rozwiązanie wpłynie również na uspokajanie ruchu na tej ulicy. Dodatkowo, pomiędzy kontrapasem a zaparkowanymi samochodami powstałby również tzw. pas separacyjny o szerokości pół metra. Po wprowadzeniu takiego rozwiązania należałoby jednak zrezygnować z 18 miejsc parkingowych.
Wszystkie komentarze