Fot. Piotr Zapotoczny / Agencja Wyborcza.pl
1 z 14
Trwa remont linii kolejowej nr 132. Między Opolem Głównym a Opolem Zachodnim do przebudowy są trzy mosty (nad Młynówką, Odrą i Kanałem Ulgi) oraz cztery wiadukty (nad ulicami: Powstańców Śląskich, Krapkowicką, Suchodołem oraz Prószkowską). Na zdjęciu prace przy wiadukcie na ul. Powstańców Śląskich. Według założeń inwestycja poprawi system komunikacji na wyspie Pasiece, a sam wiadukt będzie szerszy: z 6-metrową jezdnią oraz dwoma chodnikami.
Fot. Piotr Zapotoczny / Agencja Wyborcza.pl
2 z 14
Pierwszy etap prac już się zakończył. W związku z tym przywrócono dojazd na wyspę Pasiekę w Opolu. W lecie podczas kolejnego etapu prac PKP PLK ma jednak powrócić do organizacji ruchu z pierwszych miesięcy tego roku.
Fot. Piotr Zapotoczny / Agencja Wyborcza.pl
3 z 14
Prace przy wiadukcie na ul. Powstańców Śląskich. Pracownicy betonują nową konstrukcję kolejowej przeprawy.
Fot. Piotr Zapotoczny / Agencja Wyborcza.pl
4 z 14
Prace przy wiadukcie na ul. Powstańców Śląskich. Z wąskiej ulicy o jednokierunkowym ruchu będzie bezpieczna droga z dwoma pasami jezdni oraz chodnikiem. Przebudowa obiektu zapewni sprawny i cichszy przejazd pociągów. Tor będzie wykonany na specjalnym podłożu z użyciem maty wibroizolacyjnej.
Fot. Piotr Zapotoczny / Agencja Wyborcza.pl
5 z 14
Na stacji Opole Główne są nowe tory przy peronach nr 1 i 2. Podróżni korzystają też już z przebudowanego przejścia podziemnego. Zakończyły się również zasadnicze prace przy nowym peronie 1A.
Fot. Piotr Zapotoczny / Agencja Wyborcza.pl
6 z 14
Na wyjeździe ze stacji Opole Główne ekipy pracowników wykonują prace ziemne i montaż instalacji. Układane są nowe tory, rozjazdy i przygotowywane konstrukcje sieci trakcyjnej. Prace obejmują montaż kabli oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Na terenie stacji - tuż obok przejeżdżających pociągów pracuje ponad sto osób i blisko 30 maszyn.
Fot. Piotr Zapotoczny / Agencja Wyborcza.pl
7 z 14
Nad Młynówką wykonawca zdemontował już trzy stare przęsła pod jednym torem. Teren jest zabezpieczony do dalszych prac. Na moście kończą się tory stacyjne i przebudowa obiektu jest ściśle połączona z pracami torowymi na stacji.
Fot. Piotr Zapotoczny / Agencja Wyborcza.pl
8 z 14
Między Opolem Głównym a Zachodnim ważnym zakresem robót są 3 mosty - nad Młynówką, Odrą, Kanałem Ulgi oraz 4 wiadukty nad ul. Powstańców Śląskich, Krapkowicką, Suchodołem oraz Prószkowską. Przebudowa obejmuje tory, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem.
Fot. Piotr Zapotoczny / Agencja Wyborcza.pl
9 z 14
Od strony Opola Głównego budowana jest nowa nastawna skąd dyżurni będą kierować ruchem na stacji.
Fot. Piotr Zapotoczny / Agencja Wyborcza.pl
10 z 14
Most kolejowy na wyspie Pasiece. Wykonano tu już nowe przyczółki. Powstają nowe podpory. Po przebudowie kolejowych przepraw nad Odrą pociągi będą jeździły dwoma nowymi mostami. Przewidziano miejsce na budowę w przyszłości dodatkowej przeprawy.
Fot. Piotr Zapotoczny / Agencja Wyborcza.pl
11 z 14
Na ul. Krapkowickiej będą największe i oczekiwane zmiany. To zadanie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują wspólnie z Miastem. Kolej zyska sprawne i bardzo ważne ogniwo linii kolejowej, w mieście znacząco poprawi się jakość komunikacji drogowej.
Fot. Piotr Zapotoczny / Agencja Wyborcza.pl
12 z 14
Most nad Kanałem Ulgi przejdzie generalny remont. M.in. podpory będą wzmocnione żelbetowym płaszczem. Wykonawca rozebrał już konstrukcję przeprawy w miejscu jednego toru. Zabezpieczane są wykopy. Zaczęły się prace przy podporach.
Fot. Piotr Zapotoczny / Agencja Wyborcza.pl
13 z 14
Prace odbywają się wzdłuż jednego z dwóch torów - od Opola Głównego po Opole Zachodnie.
Fot. Piotr Zapotoczny / Agencja Wyborcza.pl
14 z 14
Trasa, którą kursuje ok. 90 pociągów na dobę, jest ważna w regionalnym i dalekobieżnym ruchu pasażerskim oraz przewozach towarowych.
Wszystkie komentarze
Wait, tam jeszcze autostradę kolejorze zbudują. I będziesz miał odpowiedź na swoje dylematy... [MSPANC]
Stary wiadukt wysokość 3,2m nowy 2,85m no to pytanie jak Straż będzie i czym ewakuować mieszkańców z wyższych kondygnacji zanim obniżą jezdnię i poziom wód gruntowych jednocześnie?
Dlatego buduują jakąś "drogę" (?) przez Park Nadodrzański. Konserwator zabytków, w odróżnieniu od żółtego mostku, nie ma z tym problemu.
To jakaś złośliwość względem MZD, przecież tam miało być miejsce dla trasy średnicowej .-P